donderdag 6 november 2008

3d eerste periode



In de allereerste les gebruikten we onszelf als beeldmateriaal. Verrassend. En wat mij betreft een feest van herkenning, want het rondrennen en poseren kende ik van mijn eerste opleiding.
De lessen daarna werkten we met klei. De werkstukken waren wat aan de vadsige kant. (omdat het zulk zwaar materiaal is en het de neiging heeft om in te zakken. ) Geduld is een schone zaak, merkte ik wel. En ook goed kijken en observeren wil helpen bij het exact namaken van een voorwerp of zoiets complex als een oor. Maar ook dát kende ik van mijn vorige opleiding. ( Dat ik er niks geleerd heb kun je niet zeggen.)
Vervolgens besteedden we de laatste lessen aan het fabriceren van een 'kop uit honderd dingen'. Hiernaast de verschillende stappen daarin.
Het ontstond spelenderwijs. Ik bedacht niet van te voren: 'he, die kikker word de basis.' Meestal bedenk ik zulk soort dingen wel van tevoren. Als ik dat nu gedaan had was het resultaat heel anders geweest. Maar dit keer heb ik de bouwmaterialen over de tafel uitgespreid en ben maar gewoon wat gaan combineren. Ik heb er best plezier in gehad, het resultaat was er echter al vrij snel, zodat ik in de latere lessen weinig meer kon doen.
Het prettigste aan deze lessen vond ik dat ik lekker bezig kon zijn en ik er thuis weinig aan hoefde te doen. Een verademing omdat ik mijn handen al vol had aan de andere vakken. Jammer dat er voor mij niet echt een uitdaging in zat en ik het idee heb dat ik niet erg veel heb geleerd (Hoewel ik me prima heb vermaakt.)

Resultaat voor deze periode: 6

Geen opmerkingen:

Blogarchief